fredag 9 januari 2009

Bokklubb

Igår var det bokklubb igen. Bokklubben startades från början för att vi skulle få en legitim anledning att ses och dricka vin. Det var hemma hos Maja den här gången, och klubben var fulltalig bortsett från Ann som är i Thailand. Vi saknade henne förstås! Men det var väldigt lyckat och trevligt ändå! 
Största delen av kvällen ägnades åt skvaller och allmänt babbel, och i vanlig ordning kom snacket om boken i sista hand.
Boken vi läst (eller rättare sagt, som 3 av 6 läst,) var "Garlic and Sapphires". Den är skriven av Ruth Reichl som var matkritiker på New York Times. Jag tyckte boken var bra från början, men efter ett tag tyckte jag den blev tjatig. Och jag störde mig rätt mycket på Ruth som gjorde för stor affär av sig själv och sitt jobb. Men det är ändå kul att det var den här boken, för det är en typ av bok jag aldrig skulle läst annars. 

Issa flyttar till LA inom ett par veckor, och sen försvinner jag till NY i februari så planen är att försöka få till en ny klubb innan jag åker. Det är egentligen Anns tur att ha den, men hon kommer få respit om hon inte får ihop det. Och då blir klubben hos mig. Jag ska komma på bok under dagen idag. Det ska bli något väldigt lättläst och snaskigt.
För övrigt längtar vi alla till den klubben då ingen är gravid eller ammar längre. Då ska det tas igen med råge. 
Jag hade en riktig 80-tals present med mig till värdinnan. Man vill ju att det ska vara flott.
Martin bröt traditionen, och var den första mannen som inte lagade middagen - men han servade oss ändå kvällen igenom. Och han fixade ljuvlig efterrätt och kaffe. Lilla Franka charmade järnet när vi kom.
Maja posar, Martina missar att det är en bild för bloggen som tas.
Issa (aka Kerstin Dellert) hade med sig lilla August. Lisa och jag var kvällens gravida.
Finporslinet kom fram. Och kvällen avslutades med Gino med kokos. Tack Maja! 

Inga kommentarer: