fredag 19 december 2008

Nu är pappa trött...

Henrik hade sin årliga jul-utgång med kompisarna igår. De är väl typ 10 pers, och alla har varsin "station" som de ska anordna någon aktivitet på. Igår hade några av stationerna varit; lära sig gå i högklackat, spela in en låt, discobowling osv osv. Allt medan de dricker alkoholhaltiga drycker. Detta pågick från lunchtid fram tills på natten. Jag tycker att det låter lite som en möhippa.

Jag hade redan tidigt förvarnat om att han skulle få lägga sig i Harrys rum när han kom hem. Både för att hans snarkningar blir sju resor värre när han druckit, och för att mitt luktsinne blivit så katastrofalt känsligt att jag bland annat inte klarar av fylle-andedräkter. Vaknade mitt i natten förra helgen av att jag trodde att någon hällt bensin i sovrummet. Då hade Henrik tagit en whiskey innan han gick och la sig... 
Vid 01.30 kom han i alla fall, och utan protester gick han snällt och la sig i Harrys rum. Så här såg det ut.

Nu väntar Harry och jag på att han ska vakna till liv. Sen ska vi åka till ön för att fira jul.

1 kommentar:

Tanja sa...

Vilken fin och förstående fru du är! Maken kan skatta sig lycklig, ha ha. Vad är det för gen som gör att män både låter och luktar så förbannat bara av att dricka en folköl! Otaliga är de gånger som jag knuffat på maken för att han ligger o pyser ut alkoholångor rakt i ansiktet på mig och snarkar ljudligt.