tisdag 16 december 2008

Keramiktomtar och annat

Blir så himla glad (och jätteförvånad) varje gång jag ser att någon skrivit en kommentar till något av mina inlägg. Och jag börjar genast researcha vem det är som kommenterat. Nu hittade jag just en ny kommentar om mitt "hasch-pepparkakshus", som Henrik kallar det. Det är "Ulla" som skrivit att hon tycker att huset var gulligt. Jag blir ju såklart väldigt nyfiken på vem den här Ulla är, och finner att hon har en blogg, Molly och jag . Den här Ulla verkar vara en riktigt rolig person, hon handmålar små tomtar (se bilden) och julkrubbor själv och skriver om dessa objekt som att de har liv. Det är unikt. 

Research är för övrigt något jag älskar att hålla på med vid sidan av att jag är mammaledig. Jag har för tillfället en granne som jag spanar på, och researchar grundligt. Han kommer och går på de konstigaste tiderna, ser ut som en Ken-docka, har miljarder med märkesväskor som åker in och ut ur hans  bilar (en range rover och en jaguar). Han kör solbrillor på dygnet runt, sjukt tajta byxor, och så har han en mini-hund under armen för det mesta. Jag har än så länge fått reda på vad han jobbar med, vad han tjänar (vitt alltså), att han är plastikopererad och lite annat. Men inget som förklarar mystiken kring hans uppenbarelse.

Inga kommentarer: