lördag 27 december 2008

En annan dag jul

Efter mycket velande (när jag insåg att jag inte lämnat ön på en vecka förstod jag att det var läge) tar vi båten och lämnar ön för en utflykt till Vaxholm. Harry somnar som på beställning i båten.  
I Vaxholm promererar vi först till vårt favoritfik, Hembygdsgården, som ligger på en udde där. Det är förstås stängt. Som alla andra bra ställen den här perioden. Till slut får jag med mig Henrik till Cafe Silltruten - som ligger längst ned på listan av ställen han vill besöka. Min man är ingen café-besökare, han har aldrig förstått meningen med att fika (det känns förmodligen lite för ineffektivt för en sån som han). Men inne på Silltruten blev det riktigt trevligt ändå. Gulash-soppa och köttbullsmacka toppades med Chokladtårta och överdrivet mycket grädde. Harry vaknade till tårtan.  
Harry fick köra båten hem. Han tittar åt alla håll utom framåt när han kör. 

Nu har vi just lagt ned diskussionen om att eventuellt köra ett parti TP. Jag var för, Henrik emot. Det lutar mot ett avsnitt av West Ving som vi börjat se om från början igen.

4 kommentarer:

Karin sa...

Tack!

Rippedbackpocket sa...

Nästa jul firar vi med er igen. Vi saknade Henka, dig & Super Harry.

Mellandags-hej från Stoffe, Hanna och djuren.
(Har lånat Bengts bredbandsmodem, sinnessjukt skönt att svara på mail och kolla nätet..)

Sara W sa...

Men för bövelen... Skrev ju en kommentar nyss, och så kom jag bara tillbaka hit?! Ok, skriver samma sak igen då, men skyll inte på mig om det blir "spam" av det hela. ;) Skulle bara skriva i all enkelhet att jag brukar läsa din blogg, och tycker att den är superbra. Jag skulle egentligen använda mycket fyndigare och smartare formuleringar här om det inte var så att jag har haft ett massivt tvåårstrots-utbrott att handskas med ikväll. Hjärnan har liksom skrumpnat ihop i huvudet så jag kan itne tänka mer. ;) Men, bra blogg du har i alla fall! Hälsar Sara.
http://www.willman.blogg.se

Karin sa...

Tack Sara!

-----

Stoffe, vi ser fram emot att fira med er med!